Noutati WinMENTOR – Versiunea 761.03:
Liste:
Mentor
• A fost modificat modul de afisare a interfetei de generare a listei “Balanta contabila”. Flagurile de generare a balantei fiscale pentru: anul fiscal sau pentru cel calendaristic, se afiseaza numai daca anul fiscal este diferit de anul calendaristic.
•In listele de intrari si intrari sinteza s-a individualizat factura in asteptare ca tip si denumire.
Productie
• S-a corectat generarea listarii consumurilor de manopera.
Mentor:
• FACTURA IN ASTEPTARE – S-a corectat inregistrarea pretului, ca pret mediu, in cazul pozitiilor care se refereau la acelasi articol dar erau facturate cu pret diferit.
VERSIUNE ANTERIOARA: 761.02
Liste:
Mentor
• In STOCURI, lista “Nomenclator articole” s-a adaugat coloana “Caracteristica suplimentara”.
• A fost corectat “Ultimul pret de achizitie”, adus in lista “Stocuri la moment” din meniul STOCURI. Valoarea afisata va corespunde ultimei achizitii corespunzatoare lunii de lucru sau lunilor anteriore ei, in cazul in care nu exista achizitii in luna de lucru.
• In “Nomenclator articole” s-a adaugat coloana “Nefacturabil”.
• In listele din MISCARI: “Iesiri… (minimala)” si “Iesiri sinteza” s-a introdus coloana “User deblocare facturare”.
• A fost corectata generarea balantei contabile sintetice, in urma modificarilor operate pentru editarea ei in cazul anului fiscal non calendaristic.
• A fost corectata generarea listei “Registrul Jurnal de incasari si plati – PFA” in cazul platilor / incasarilor prin efecte comerciale.
Salarii
• In “Lista lichidare” s-au adaugat doua coloane noi: “Tichete de masa” si “Alte drepturi in natura”.
Mentor:
• CONSTANTE GENERALE CONTURI DIVERSE – A fost introdusa o noua constanta prin care se stabileste clasa de conturi utilizata pentru nregistrari in afara bilantului: “Clasa de conturi in afara bilantului” a carei valoare implicita este 8. In cazul IFN-urilor va fi 9.
• AN FISCAL NON CALENDARISTIC – S-a corectat inchiderea de an fiscal si de an calendaristic.
• CLASE ARTICOLE – Se poate preconfigura definirea articolelor prin intermediul claselor de articole.
• CLASE PARTENERI – Idem.
• SELECTARE AGENT – A fost corectata afisarea view-ului angajatilor – pe machetele: din trezorerie, monetare, factura la aviz, contracte comerciale clienti – in situatia in care prin constante s-a configurat selectarea agentilor numai dintre angajatii marcati ca atare in nomenclatorul de personal.
• CALCUL AUTOMAT STOPAJ LA ACHIZITII – S-a introdus constanta: “Inregistrare automata stopaj la sursa dupa fiecare articol” in categoria constantelor generale de functionare subgrupa INTRARI IN STOC, pentru generarea automata a retinerilor la sursa, dupa selectarea articolului pe tranzactiile de intrare in stoc.
• CALCUL AUTOMAT TAXE FACTURATE, DUPA SELECTARE ARTICOL – Au fost introduse doua constante referitoare la calculul automat a taxelor facturate, dupa selectarea unui articol, pe oferta catre client si comanda de la client. Vezi pentru detalii anexa: ARTICOLE CU TAXE
FACTURABILE. S-a rezolvat calculul automat al taxelor facturabile, dupa fiecare articol selectat, pe urmatoarele tranzactii: oferta catre clienti, comanda de la clienti, iesiri din stoc (exclusiv bon consum, iesiri catre subunitati), factura la aviz.
• IESIRI DIN STOC: AVIZE EXPEDITIE – S-a corectat generarea inregistrarii contabile in cazul modificarii avizului din aviz simplu in aviz in custodie.
• IESIRI DIN STOC: FACTURI LA AVIZ – S-au corectat inregistrarile contabile in cazul facturarii articolelor livrate in custodie pentru care tipul contabil utilizat la descarcarea de gestiune pe aviz a fost marfa in depozit valoric (fara adaos dar cu TVA neexigibil) sau marfa in depozit valoric fara descarcare.
• IESIRI DIN STOC: FACTURI LA AVIZ – S-a introdus butonul “Pagina” pentru optiuni de meniu la nivel de tranzactie: “Facturare taxe” (pentru cazul in care se doreste facturarea taxelor cumulat la nivel de factura, in cazul in care taxele au fost cuprinse in avizele care se factureaza), “Facturare taxe neinregistrate pe aviz” (pentru cazul in care se doreste facturarea taxelor cumulat la nivel de factura, in cazul in care taxele nu au fost cuprinse in avizele care se factureaza).
• IESIRI DIN STOC – A fost finalizata blocarea automata a “facturarii” (si livrarii in cazul avizelor de expeditie) in momentul depasirii, pentru cel putin o obligatie, a termenului scadent si a perioadei de gratie configurata pentru partenerul respectiv sau prin constantele generale de functionare. Pentru de talii cititi documentul BLOCARE FACTURARE – ghid ce insoteste kitul curent.
• MISCARI INTERNE – Se pot importa din alte aplicatii tranzactii de marire si diminuare a stocului (vezi structura utilizata in documentele corespunzatoare ce insotesc kit-ul curent).
• INVENTAR – S-a introdus posibilitatea modificarii dimensiunilor interfetei.
Comercial:
• GENERARE OFERTE – Selectarea articolelor tine cont de constanta utilizator, referitoare la
gruparea articolelor.
Salarii:
• SUME PENTRU AVANS – Se pot specifica si in situatia in care se lucreaza fara pontaj avans.
• PONTAJ LICHIDARE – S-a corectat preluarea realizarilor in acord din raportul de productie – manopera.
• CALCUL STOPAJ LA SURSA – In grila de calcul a stopajului s-au adaugat coloanele: “Venit net”, “Diferenta facturata”. Venitul net (read only) se calculeaza automat ca diferenta dintre venitul brut, contributii si impozitul calculat (cu titlu informativ). Pentru lunile anterioare va fi egal cu 0, dar nu trebuie sa modificati din acest motiv calculul de stopaj. Diferenta facturata (editabil) se va completa in cazul contractelor de arenda platite in natura, la care evaluarea produselor se face la pretul de piata (diferit de cel stabilit de consiliile judetene). Coloana va contine diferenta dintre factura si venitul net, calculat mai sus, astfel incat restul de plata sa coincida cu valoarea facturata.
• CALCUL SALARII – S-a corectat calcularea deducerii in cazul angajatilor cu venituri neimpozabile si drepturi in natura.
• DREPTURI IN NATURA – A fost modificata interfata nomenclatorului de drepturi in natura, prin adaugarea flag-ului “Tichet de masa?”, care poate lua valorile Nu/Da, in vederea simplificarii identificarii la generarea listelor si declaratiilor.
Service auto:
• REFACERE STOCURI/SOLDURI – S-a corectat refacerea stocurilor rezervate.
WMEdi:
• EXPORT FACTURI IN FORMAT XML DOCXCHANGE – A fost modificata denumirea fisierului exportat, asigurand unicitatea ei in cazul reluarii exportului.
• EXPORT FACTURI IN FORMAT XML – Formatele de export: EDINET, NOVENSYS, TECNET sunt in lucru.