Noutati WinMENTOR in versiunea 730.03:
Liste:
Mentor
Corectie privind generarea jurnalului de vanzari in cazul monetarelor cu discount, in
care articolele componente au mai multe cote de tva.
S-a modificat jurnalul de vanzari in vederea preluarii modificarilor operate in cazul
facturii la aviz in valuta.
S-au actualizat listele Fisa partener, Balanta analitica partener, Balanta sintetica parteneri
(in lucru).
Comercial
Lista noua in meniul referitor la stocuri: “Rotatie stocuri 2”. Spre deosebire de lista
“Rotatia stocurilor” care analizeaza modul de stingere a stocurilor intrate in firma intr-o
anumita perioada determinata de timp, aceasta lista analizeaza modul de stingere a
stocurilor existente in luna de raportare de la data aprovizionarii lor (este inca in lucru).
Lista noua in acelasi meniu: “Balanta stocurilor pe furnizori”.
Mentor:
• UNITATI DE MASURA PRINCIPALE – A fost modificata interfata de incarcare a datelor
adaugandu-se in grila unitatilor de masura secundare si coloana “Tip”.
• ZONE (DISTRIBUTIE) – Interfata permite asocierea localitatilor.
• INTRARI DIN IMPORT – A fost corectat termenul de scadenta al facturilor de transport, in cazul
in care invoice-ul se prelua din comanda catre furnizor sau in situatia in care avea mai multe
termene scadente.
• IESIRI – Avizul de expeditie si factura la aviz se pot inregistra si in valuta.
• IESIRI AVIZE EXPEDITIE – La preluarea comenzilor client in valuta se specifica in interfata
daca avizul de expeditie se intocmeste in lei sau valuta. Pentru primul caz: preturile se vor
transforma in lei, iar in al doilea caz: preturile vor ramane neschimbate, preluandu-se moneda
comenzii si cursul pentru inregistrarea contabila.
La preluarea comenzilor in valuta, in cazul existentei comenzilor in mai multe valute, prima
preluare de articole fixeaza moneda pentru care se va face preluarea pe aviz (nu se pot prelua
articole de pe comenzi in valute diferite).
• IESIRI FACTURI LA AVIZE – S-a introdus posibilitatea specificarii daca factura in valuta se
refera la o tranzactie interna sau la una externa prin intermediul flag-ului “Intern”. In functie de
valoarea acestui flag coroborat cu valoarea codului fiscal al partenerului, tranzactia se va declara
in D390 (VIES), D394 sau nu se va declara.
• TREZORERIE – A fost introdusa constanta generala de functionare “Tip inchidere automata a
efectelor de plata girate”, care poate lua valorile: fara inchidere / inchidere directa / inchidere prin
contul bancii de girare. Excluzand prima optiune, oricare dintre celelalte doua au ca efect
limitarea transferului de date referitor la efectul girat pana in luna urmatoare scadentei (vezi
documentatia “Girarea_Scontarea efectelor comerciale_2013”).
• MODIFICARE PRET – A fost corectat calculul TVA-ului colectat in situatia in care noul pret de
inregistrare nu are adaos negativ.
• INTERFATA BCS – A fost introdusa constanta: “Export facturi: se exporta doar facturile
clientului…” pentru a limita exportul datelor la partenerul specificat. Este valabila si pentru
WinMENTOR 06.11.2013 2/3 facturile la aviz ale clientului respectiv.
• CANTARE DIGI – Se poate asocia categoria de pret cu care lucreaza.
Salarii:
• SUCURSALE – Interfata permite asocierea gestiunilor.
• CALCUL SALARII – In cazul contractelor valabile pe perioada unui weekend s-a modificat
modul de salvare a zilelor lucrate, in sensul luarii in calcul a specificatiei referitoare la zilele
lucrate din pontaj.
• CONDITII DE SALARIZARE – S-a modificat interfata pentru a se putea introduce data de
inceput si data de sfarsit a concediului de crestere a copilului. Completarea celor doua campuri
este obligatorie daca Flag-ul corespunzator are valoarea “Da”. Necompletarea acestor date va
genera declaratia D112 eronata.
• PONTAJE – Pe baza datelor de inceput si sfarsit a concediului de crestere a copilului pontajul se
va completa automat, pe durata concediului, cu “I”. Daca in conditii de salarizare, flag-ul
corespunzator concediului de crestere a copilului are valoarea “Da” dar data de inceput si cea de
sfarsit nu este completata, pontajul nu se va genera dupa selectia formatiei din care angajatul face
parte.
• PONTAJE – A fost introdusa o constanta noua care permite configurarea modului de calcul
automat zilelor normal lucrate: Calcul automat zile normal lucrate “Total lucrate”. Valoarea
implicita a constantei este: “exclusiv ore suplimentare”, iar a doua valoare: “inclusiv ore
suplimentare”. Recalcul zilelor dupa modificarea constantei pentru pontajele deja incarcate, se
declanseaza prin selectia butonului “Total lucrate”.
Comercial:
• ONORARE COMENZI IN LIMITA STOCULUI DISPONIBIL – A fost modificata interfata
introducandu-se flag-ul “Document cu TVA multiplu” (Nu/Da). Prin intermediul lui se
controleaza modul de generare a documentelor de iesire in sensul continerii tuturor articolelor
(indiferent de cota de TVA pe care o au) intr-un document de iesire sau generarii unui document
pentru fiecare cota de TVA.
Expert:
• BUGETE – A fost corectata salvarea tranzactiilor din trezorerie in ceea ce priveste bugetele care
au fost operate. Corectia are efect asupra completarii bugetului in listele: “Registru jurnal”, “Fisa
cont”, “Realizari pe gestiuni”.
Satelit:
• ACTIVITATI BAZA/SINCRONIZARE – Se actualizeaza adresele subunitatilor pe SATELIT.
Service:
• FUZIONARI LOCALITATI – S-a adaugat coloana “Cod SIRUES” in view-ul de selectie al
localitatilor pentru a oferi un element suplimentar de identificare a inregistrarilor ce trebuie sa
ramana in baza de date. View-ul se poate redimensiona pe verticala.
• MODIFICARE VALORI ARTICOLE – S-a rezolvat posibilitatea adaugarii, modificarii, stergerii
preturilor multiple.
WMEdi
• EXPORT FACTURI – A fost modificat programul adaugandu-se noi formate de export:
XML DOCXCHANGE – este utilizat de CARREFOUR/ARTIMA
XML EXPERT SUPPLIER – utilizat de catre REAL
WinMENTOR 06.11.2013 3/3 XML EDINET – utilizat de catre AUCHAN
Formatul precedent utilizat de catre CARREFFOUR a fost redenumit XML SMART INVOICE.
A fost actualizata si documentatia referitoare la aceasta procedura WMEdi_EXPORT
FACTURI CLIENTI 24.10.2013 (postata in kit).
• EXPORT FACTURI – A fost introdusa constanta pentru identificarea taxei verzi in vederea
generarii fisierului pentru exportarea facturii in format XML DOCXCHANGE, XML EXPERT
SUPPLIER. Este inclusa in categoria constantelor generale de functionare, sectiunea IESIRI DIN
STOC > FUNCTIONARE GENERALA si se numeste: “Identificare Taxa Verde”. Se va selecta
din nomenclatorul de taxe cea care o reprezinta.
Auto:
• COMANDA – In cazul in care flag-ul “Parc propriu” are valoarea “Da” rubricile: persoana de
contact, telefonul persoanei de contact, sediul de livrare si soldul clientului nu se mai afiseaza.
• COMANDA ISTORIC INTERVENTII – S-a inlaturat cauza erorilor: “List index out of bounds”
si “Cannot focus a disabled or invisible windows”.
• COMANDA > SELECTIE ARTICOLE – Se poate face cautarea articolelor si dupa cod intern fara
sa mai apara erori.
• FACTURARE COMENZI – Se pot factura articole gestionate cantitativ-valoric si valoric
simultan.